ilzeboogaard.reismee.nl

Oamaru en Dunedin

Naarmate het eind van mijn reis nadert, ga ik steeds vaker van plaats naar plaats. Dit zorgt ervoor dat ik niet altijd mijn blog op tijd heb bijgewerkt. Vanuit Mount Cook ben ik naar Oamaru gegaan,een plaats aan de Oostkust. Ik had even problemen om mijn hostel te vinden, maar alles was goed gekomen. Omdat ik redelijk laat aankwam ging ik meteen eten en daarna ben ik in de kamer gebleven. De dag daarna ging ik op pad in Oamaru. De stad is zeer beïnvloed door de Victoriaanse stijl uit oud Engeland en dat zie je overal. Erg leuk om zulke gebouwen te zien midden in een moderne stad. 's Avonds ontmoette ik een andere Nederlandse Backpacker. Helaas kon ik niet naar de pinguïns gaan kijken, want het regende heel hard. De volgende morgen zat ik om 12 uur weer in de bus. De reis ging naar Dunedin, student City. Dunedin is echt een leuke stad en typisch iets voor mij. Deze stad heeft veel Schotse invloeden en alle oude gebouwen in combinatie met de leuke cafés maken dit een perfecte plek voor mij. Ook zijn hier genoeg dingen te bekijken. Vandaag heb ik een soort stadstour gedaan om zoveel mogelijk te zien. Natuurlijk moest ik even een foto maken van het beroemde treinstation. Vanuit daar ging ik naar het Toitu Otago Settlers Museum. Hier werd de geschiedenis van Dunedin en haar inwoners verteld. Verder naar the Dunedin Public Art Gallery, waar een Chinese collectie en een Europese collectie te zien waren. Vanuit daar kwam ik langs de St Paul Cathedral, die natuurlijk ook even op de foto moest. De laatste stop was het Otago museum. In mijn ogen iets minder leuk dan het Toitu, maar zeker wel interessant. Zeker alle dieren en skeletten die te vinden waren, trokken mijn aandacht. Inmiddels ben ik al een tijdje terug in mijn hostel. Ik moet allemaal dingen regelen, dus dat ga ik maar snel doen. Over 8 dagen zit ik alweer in het vliegtuig.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active