ilzeboogaard.reismee.nl

Motueka/ Abel Tasman Park

Gisteren ben ik weer verkast, dit keer naar Motueka. Het is een klein stadje vlakbij het Abel Tasman Nationaal Park. De bus vertrok om 07:30 en de reis duurde maar een uurtje. Dit betekende dat ik dus al om 08:30 in Motueka was, maar ik kon natuurlijk nog niet mijn kamer in. Gelukkig bood de man achter de receptie aan om eerder in te checken. Lekker uitgerust en mijn trip voor de dag erna gepland. 's Avonds wilde ik koken, maar het duurde zo lang voordat het water kookte. Wat bleek, mijn domme hoofd had de plaat niet op zijn hoogste stand gezet, maar op 2 laten staan. (We zullen de vermoeidheid de schuld geven). Vandaag ging ik naar Abel Tasman. Ik werd om 08:30 opgehaald met de bus en zo'n 45 minuten later was ik in Marahau. Daar nam ik de watertaxi(ja dat bestaat echt) om 10:30 naar Anchorage Bay. De boten lagen op de trailer achter een tractor. De tractor reed zo het water in, totdat het diep genoeg was voor de boot. Op volle snelheid gingen we er vandoor. We maakten een kleine omweg, zodat we de Split Apple Rock konden zien. Daarna voeren we langs Adele Island, waar we verschillende zeehonden konden zien. Uiteindelijk kwamen we aan op onze bestemming. Naast mij in de boot zat een mevrouw uit Nederland. We raakten aan de praat en na een paar minuten kwam ik erachter dat zij en haar man uit Domburg kwamen, wat is de wereld toch klein. Vanaf Anchorage Bay liep ik terug naar Marahau, een afstand van 12.4 kilometer. Volgens de borden zou het ongeveer 4 uur duren, maar ik heb mezelf verrast en was na 3 uur al terug. Dit betekende helaas wel dat ik langer op de bus moest wachten. Deze kwam om 16 uur en bracht me weer terug naar Motueka. Meteen lekker gedoucht en gegeten en vanavond lekker op tijd slapen. Morgen word ik al weer 19?

Reacties

Reacties

Papa

Je vader ging gewoon met de kano naar adele island??

overoma burger

gefeliciteerd met je verjaardag en nog mooie dagen gewenst groetjes overoma Burger

oma Tiny

Domburg! Nou idd de wereld is klein. Ja morgen 19 alweer. Fijne dag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active