ilzeboogaard.reismee.nl

Punakaiki

Vanuit Fox Glacier ging ik terug richting het Noorden. Een paar uur in de bus en toen was ik in Punakaiki. Het dorp is erg klein, er zijn maar 3 straten. De Pancakes rocks zijn op een kilometer afstand van het dorp zelf. De eerste avond kon ik niks doen, want het was keihard aan het regenen. De dag daarna kon ik eindelijk een keer uitslapen. Daarna ben ik gaan lopen richting de Pancake Rocks. Het is wel duidelijk waar de naam vandaan komt zodra je de foto's ziet. Niemand kan verklaren waarom de rotsen zo zijn gevormd. De zee die constant tegen de rotsen aanslaat zorgt voor erosie, waardoor het best mogelijk is dat ooit de rotsen helemaal verdwenen zijn. Als het vloed is en er veel wind is, zorgt de zee voor spectaculaire zichten door de zogenaamde Blowholes. Het was erg indrukwekkend om te zien en het kostte me dan ook een uur om de wandeling te volbrengen. Daarna ging ik terug richting het dorp, maar onderweg was een kleine grot waar je in kon kijken. De dag erna ging ik weer met de bus(wil niet weten hoeveel uur ik al in de bus heb gezeten). Ik ging terug naar Nelson, waar ik een paar dagen zal blijven. Gelukkig is het weer hier een stuk beter dan aan de Westkust.

Reacties

Reacties

Papa

Een normaal mens huurt gewoon een auto in zo'n land?

overoma burger

wat een mooie foto's weer bij je verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active