ilzeboogaard.reismee.nl

Back in Auckland

Mijn dagen in Windy Welly gingen erg snel voorbij. Ik heb samen met Astrid vier hele leuke dagen doorgebracht. We hebben het Te Papa bezocht, een museum met 6 verdiepingen. Erg leuk en interessant om te zien. Onder andere een expositie over de eerste wereldoorlog, de maori geschiedenis en een kunstafdeling. De dag daarna zijn we met de Wellington Cable Car geweest. We hebben het museum gezien en zijn door de Botanische tuinen gelopen. 's avonds gingen we naar de nightmarket om Mexicaans te eten. Zaterdag was de laatste dag en besloten we om door de haven te lopen. We kwamen langs de underground market met veel leuke kraampjes. Daarna gingen we naar het Wellington Museum. Zondagochtend om 04:30 ging de wekker want ik had een vlucht naar Auckland. Toen ik uit het vliegtuig stapte, zaten Lars en Opa te wachten op een bankje. We namen een taxi naar het hostel, maar we konden helaas nog niet inchecken. We liepen naar de haven, waar we een smoothie dronken. Ook hebben we het Albert Park bezocht. Zo snel mogelijk de kamer in en even slapen. De volgende dag bezochten we het Auckland War Memorial/museum. 3 verdiepingen vol met geschiedenis, van Maori geschiedenis naar natuur geschiedenis tot oorlogsgeschiedenis.

Dinsdag 25 december, eerste kerstdag: we bezochten vandaag Waiheke Island. We namen de boot om 10 uur en besloten boven op het dek te gaan zitten. Een slechte keuze, want toen we eenmaal vertrokken waren waaiden we bijna van de boot af. We namen daarna de boot naar Onetangi, een dorpje op het eiland. Na de lunch besloten we om op het gemakje terug te lopen richting de ferry. Het was lekker weer en we zagen veel mooie dingen. Onderweg kwamen we langs een skatepark met een toilet. Lars en ik vonden daar een verlaten winkelkarretje en we konden het niet laten om daar iets leuks mee te doen. Helaas was de poot gebogen, dus konden we er niet in gaan zitten. Daarna liepen we verder maar vanwege de regen besloten we de bus te nemen. In het hostel wilden we gaan koken, maar het eten was uit de koelkast verdwenen. De housekeeping had de grote schoonmaak gehouden. Omdat het Kerst was, waren alle winkels en restaurants dicht, dus haalden we eten bij de McDonald's. Na een tocht van 30 minuten, met een bijna fatale afloop(Lars struikelde over de mat met het eten in zijn hand), hebben we het toch gered. Wat een feestmaal! Vandaag moesten we dus eerst naar de winkel voordat we konden ontbijten. Opa en Lars zijn samen op pad geweest en hebben Mount Eden beklommen. Ik had afgesproken om te gaan lunchen met een vriendin en ben naar het strand geweest. Morgen ochtend vertrekken we richting het Noorden voor 4 dagen.