ilzeboogaard.reismee.nl

Tongariro Alpine Crossing + Thermal Pools

Om 6:00 ging de wekker, want papa, mama en ik werden om 06:50 opgehaald. De shuttlebus bracht ons naar het begin van Tongariro National Park. Hier begint een wandeltocht van 19.4 kilometer. Een uitputtende tocht over bergen, langs kraters, door de sneeuw, over steile hellingen en uiteindelijk door het bos. Het eerste gedeelte was goed te doen, maar toen begon de klim op de berg. Toen we eindelijk boven waren, moesten we natuurlijk naar beneden. Er was helaas geen pad, dus glibberden we naar beneden over losse steentjes. Onderaan vonden we de Emerald Lakes, die het allemaal een beetje goed maakten. Daarna ging de reis verder naar beneden, maar dit leek wel eindeloos te zijn. Na 7 uur hadden we dan uiteindelijk de wandeling voltooid. Oma en Yoni hadden oppasdienst, maar ook zij hadden een enerverende dag. Buitengesloten van het huisje, verdwaald tijdens een wandeltocht en politie op het vakantiepark. De volgende dag gingen we naar de Thermal Pools om uit te rusten, want dat was hard nodig.

oma Tiny

Was vooral blij dat jullie weer heelhuids terug waren.