ilzeboogaard.reismee.nl

Doubtful Sound

Vanuit Dunedin ben ik door gegaan naar Invercargill, de meest zuidelijke stad van Nieuw-Zeeland. Ik verbleef in een B&B, dus het was lekker rustig. Helaas was er niet zo veel te verkennen in de stad, behalve het grote park. Het kostte al 25 minuten om er alleen naar toe te lopen. Wel weer inkopen gedaan bij de Pak en Save. De dag daarna ging ik weer op pad, dit keer naar Te Anau. Dit is een kleine stad grenzend aan het Fiordland National Park. Ik kwam laat aan, dus meteen eten en daarna snel naar bed. De volgende ochtend werd ik namelijk al om 7 uur opgehaald. Ik ging op cruise naar Doubtful Sound. Eerst reden we met de bus naar Manapouri, ongeveer 20 minuten verderop. Daar stapten we op een boot die ons in een uurtje naar de andere kant van het meer bracht. Daar stonden maar liefst vier bussen klaar om iedereen te vervoeren. We reden een stuk tot de volgende boot. De weg waar we op reden was de duurste weg in Nieuw-Zeeland en is ook de enige weg die niet is verbonden met de rest van het wegennetwerk. De laatste boot nam ons echt mee op de cruise. De tocht duurde drie uur en onderweg zagen we spectaculaire uitzichten en een paar dolfijnen. Na de cruise begon de lange terugreis. Inmiddels ben ik weer terug in het hostel. Morgenochtend ga ik weer vroeg met de bus.

Leuk feitje: ik slaap in een tipi en ben dus aan het glampen. Zoals jullie waarschijnlijk weten heb ik een hekel aan kamperen, dus dit was de eerste en laatste keer tijdens deze reis. Zelfs om mijn telefoon op te laden moet ik naar binnen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active