ilzeboogaard.reismee.nl

Greymouth, Hokitika en Fox Glacier

Vanuit Arthur's Pass ben ik met de trein verder gegaan naar Greymouth. De stad doet zijn naam eer aan, er is namelijk niks te doen. Het ziet eruit als een verlaten/oude stad met dulle, grijze huizen. Het hostel was de enige uitzondering, een prachtige combinatie van paars, oranje en groen. De treinreis was wel heel mooi en zeker aan te raden als je ooit nog naar Nieuw-Zeeland gaat. Vanuit Greymouth ging ik met de bus naar Hokitika. Dit is een klein stadje ook aan de westkust gelegen. In tegenstelling tot Greymouth had het een hele leuke en gezellige uitstraling. Het hostel waar ik verbleef was erg goed en had een vriendelijke mevrouw als host. Hiktuka heeft een strand, een klein museum en een heleboel arts en crafts winkeltjes. 's avonds wilde ik de zonsondergang bekijken, maar toen ik eenmaal op het het goede punt was, ging het natuurlijk weer regenen. De dag erna reisde ik weer verder richting Fox Glacier. Ik kwam aan rond 18 uur, dus het was meteen tijd om te eten. Gelukkig had ik leuke kamergenoten en toen het donker was zijn we samen naar de gloeiwormen gaan kijken. Vandaag zou ik een helikoptervlucht hebben om 11 uur. Toen ik daar echter aankwam zeiden ze dat het niet door kon gaan vanwege het slechte weer. Ze raadden aan om 13 uur terug te komen, wat ik ook heb gedaan. Helaas mocht het niet baten. Nu hopen dat ik later in mijn reis in Mount Cook wel de kans heb.

Reacties

Reacties

oma Tiny

Jammer dat de helikoptervlucht niet doorging.Nu maar hopen dat er alsnog een gelegenheid komt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active