ilzeboogaard.reismee.nl

Kaikoura

Ik ben 1 dag in Blenheim geweest, maar er was niks te doen daar. Toch ben ik even de stad in geweest om te kijken en of frisse lucht binnen te krijgen. Buitenom het Seymour Square met de klok toren en het park naast de rivier was er niet veel te zien. De vrouw die in de Backpackers werkte was wel heel lief en heeft mij de volgende dag een lift naar de busstop gegeven. Terwijl ik aan het wachten was op de bus, ontmoette ik mensen die ook naar Kaikoura gingen. Twee van hen zaten zelfs in hetzelfde hostel. Gezellig met hen gepraat, ook in de bus. In Kaikoura was het erg lekker weer en het uitzicht is hier heel mooi. Gisteren ben ik even naar het strand geweest en naar het Kaikoura museum. Vanochtend heb ik de Whale Watch gedaan. Om 11 uur vertrokken we met de bus naar de marinebasis en daar stapten we op de boot. Helaas was het koud en het regende af en toe, maar het was nog steeds een leuke ervaring. Natuurlijk was ik weer de enige die zeeziek werd... We hebben twee walvissen en een groep dolfijnen gezien. Heel indrukwekkend om een walvis van dichtbij te zien. De dolfijnen kwamen een stuk dichterbij de boot aangezien zij erg nieuwgierig zijn en contact zoeken met mensen. Gelukkig ging het weer prima zodra ik van de boot af was en wat had gegeten. Morgen ben ik hier nog een dag en daarna ga ik Nara Christchurch, waar ik de Tranz Alpine trein neem richting de westkust. 

Reacties

Reacties

oma Tiny

Toch walvissen gezien,geweldig! Als je weer gaat varen een middeltje tegen reis ziekte nemen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active