ilzeboogaard.reismee.nl

Hobbiton Tour!!!

Yeahh. Het is zover, de Hobbiton tour begint. Om 14:05 opgehaald door de Hobbit bus en op naar de filmset. We kwamen aan bij The Shire's Rest, waar we nog meer mensen ophaalde. Daarna reden we door naar de echte filmset. Onderweg zagen we de weilanden met schapen van de Alexander Family. Onze gids Tyler was erg enthousiast en liet ons alles zien in Hobbiton. De start was bij het beroemde Hobbiton bord. Vervolgens kwamen we langs de eerste 4 Hobbit holes die zijn gebouwd. De scène waarin Gandalf en Frodo op hun paarden aan komen rijden is hier gefilmd. Ook de beroemde scène waarin Bilbo langs rent, terwijl hij roept: i'm going on an adventure, is op deze plaats opgenomen. Via het pad door naar de volgende negen Hobbit holes. Elk huisje ziet er in principe hetzelfde uit, maar is aangepast door kleine details. Zo kun je zien wat voor interesses de bewoners hebben, bijvoorbeeld vissen of tuinieren. Boven op de heuvel is het huis van Bilbo en Frodo. Fun fact: de eikenboom boven hun huis is nep en met de hand gemaakt. Een klein stukje terug was een Hobbit hole waar je naar binnen kon. Helaas! : er is helemaal niks aan de binnenkant. Alle scènes die zich binnen afspelen zijn gefilmd in de studio in Wellington. Midden in het park bevindt zich een groot park met een vijver, een boomgaard en natuurlijk de Party-tree. De vijver is ook gemaakt door mensen en de vijgenbomen zijn stiekem appel-en perenbomen. Vijgenbomen zouden hier te groot worden, dus zijn er appelbomen en perenbomen geplaatst. De vruchten en bladeren zijn allemaal met de hand eraf gehaald en er zijn nieuwe bladeren in gestoken, waardoor het er toch uitziet als ene vijgenboom. Als afsluiting gingen we naar the Green Dragon, want die kun je natuurlijk niet overslaan. Je kon kiezen uit vier verschillende huisgemaakte drankjes: appelcider, gingerbeer, blond bier en donker bier. Ik heb het blonde bier geprobeerd, zeker een aanrader. Naast drinken hebben ze ook verschillende gerechten die je kunt proberen. Als allerlaatste konden we nog even naar de giftshop om een souvenir uit te zoeken voordat we weer in de bus moesten. Een erg leuke ervaring met veel extra informatie en het zorgt ervoor dat je je weer een klein kind voelt!

De ochtend erna ben ik vertrokken naar Waitomo. Waitomo is een klein dorpje, waar veel tours vertrekken naar de beroemde Glowworm Caves. Zaterdag zal ik zo'n tour doen, maar dan de avontuurlijke versie. Helaas mag ik hier geen foto's maken. Nu zit ik lekker in mijn hostel en ik heb de kamer voor mezelf. ?

oma Tiny

Was weer een leuke ervaring,ben benieuwd naar de volgende belevenis. Veel plezier!

Lena

Geweldig dat je bij de green dragon ? bent geweest. Cadeautje voor me gekocht ??.....

Papa

Na aper?

Wendy

Jaloers... Wat mooi om te zien
Veel plezier nog.. x

Lenie Boone

Van oma Tiny heb ik deze blog doorgekregen. Leuk om over je belevenissen te lezen

Jacqueline

Echt stoer van je!